آیت‌الله رمضانی: علم‌گرایی، ویژگی مهم دانشگاه تمدن‌ساز است

شنبه, 28 مهر 1403

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) بیان داشت: یکی از ویژگی‌های دانشگاه تمدن‌ساز ، علم‌گرایی در برابر مدرک‌گرایی است و اگر دانشگاهی می‌خواهد به برتری دست یابد، باید مولد باشد و اگر صرفا علوم دیگران را آموزش دهد، هیچ‌گاه رشد نخواهد کرد.

آیت‌الله رمضانی: علم‌گرایی، ویژگی مهم دانشگاه تمدن‌ساز است

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - مجتمع آموزشی جدید دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) در قم با عنوان دانشکده مطالعات اسلامی، امروز شنبه ـ بیست و هشتم مهرماه ـ با حضور آیت‌الله «رضا رمضانی» دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و جمعی از استادان و دانشجویان این دانشگاه بین‌المللی، افتتاح شد.

وی با بیان این‌که باید قدردان مجاهدت‌های فرماندهان مقاومت باشیم، ابراز کرد: امنیت موجود در کشور، به‌واسطه مجاهدت‌های افرادی چون شهیدان حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله و دیگر شهدای جبهه مقاومت است که افتخار بزرگی را برای این جبهه فراهم کرده‌اند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: امام راحل، این مسیر را به ما آموخت و اکنون جهان اسلام در جامعه بشری از عظمت فکری و گفتمانی برخوردار است.

آیت‌الله رمضانی، خطاب به دانشجویان اظهار داشت: دانش خود را افزایش دهید و هیچگاه در فکر اتمام دروس به هر طریق و صورتی نباشید؛ باید از اساتید کمال استفاده را ببرید.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های دانشگاه تمدن‌ساز ، علم‌گرایی در برابر مدرک‌گرایی است و اگر دانشگاهی می‌خواهد به برتری دست یابد، باید مولد باشد و اگر صرفا علوم دیگران را آموزش دهد، هیچ‌گاه رشد نخواهد کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت:‌ در برخی رشته‌های موجود در دانشگاه، فقط اشتغال‌زایی وجود دارد ولی اگر به معنای واقعیِ علم توجه داشته باشیم، می‌تواند رشته‌های اشتغال‌زای زیادی ایجاد کند و نظام فکری بر مبنای خردورزی، در جامعه گسترش پیدا نماید.

آیت‌الله رمضانی افزود: رشته‌های علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) در قم مستقر شده‌ است و تاکید داریم که باید از مدرک‌گرایی پرهیز کرد و مسیر تفکر ورزی شکل گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان ابراز داشت: سند راهبردی تحول دانشگاه بین‌المللی اهل‌بیت(ع) باید در هیات امنای آن ارائه شود. وجود مجلات علمی- پژوهشی و ترویجی و جذب مقالات دانشجویان در دانشکده‌های این مرکز علمی، کاری ارزشمند است.

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
6-1=? کد امنیتی