آیت‌الله هادوی تهرانی در گفت‎‌وگو با ابنا: شهادت سید حسن نصرالله، آغازی برای شکوفایی مقاومت است/ «جمعه نصر» توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد

پنج شنبه, 26 مهر 1403

اقدام فوق‌العاده شجاعانه رهبر معظم انقلاب در حضور در نماز جمعه نصر و سخنان بسیار حکیمانه و دقیق ایشان، بسیاری از توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد و فضای جدیدی را برای مقاومت ایجاد نمود.

آیت‌الله هادوی تهرانی در گفت‎‌وگو با ابنا: شهادت سید حسن نصرالله، آغازی برای شکوفایی مقاومت است/ «جمعه نصر» توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد

به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - صد و نود و چهارمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام صبح امروز پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات ساختمان این مجمع در شهر قم، آغاز به کار کرد.

در حاشیه این اجلاس آیت‌الله «مهدی هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ابنا درباره آثار و پیامدهای شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه، آغازی برای شکوفایی مقاومت بود و نه پایانی برای حزب‌الله. شهادت ایشان باعث شد که انگیزه نیروهای مقاومت تقویت شود و در نتیجه اقدامات آن‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی بالا بگیرد؛ همچنین بسیاری از توهماتی که برای رهبران رژیم صهیونیستی پیش آمده بود، نقش بر آب شود.

وی با بیان اینکه سید مقاومت ساختار مستحکمی در حزب‌الله ایجاد کرده است که با نبود او خللی در اقدامات، مقاومت و پایمردی این سازمان ایجاد نمی‌شود، گفت: حوادث اخیر نشان داد که بسیاری از ادعاهای رژیم صهیونیستی و توانایی‌هایی که از آن در مواجهه با مقاومت صحبت می‌کند، توخالی است و واقعیت خارجی ندارد. لذا نیروهای مقاومت در ایام اخیر توانستند ضربات مهلکی بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کنند، به گونه‌ای که تمام محاسبات آن‌ها را گرفتار اغتشاش جدّی کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: برخی از کشورهایی که قبل از طوفان الاقصی و حوادث اخیر، صحبت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونستی داشتند، سخن‌شان تغییر کرد و حتی برخی از آن‌ها تأکید می‌کنند که اولویت اول ما تشکیل حکومت فلسطینی است. این نشان می‌دهد که مقاومت توانسته است آثار مثبت خود را در جهان اسلام و بلکه در جغرافیای سیاسی جهان ایفا کند و این آثار در آینده بهتر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

وی درباره ادامه مسیر مقاومت در لبنان گفت: همان‌طور که شهادت سید عباس موسوی در سال 71 شمسی باعث نشد که حزب الله از بین برود و آمدن سید حسن نصرالله به صحنه‌ی رهبری حزب‌الله باعث شد که این جنبش گسترش فراوانی کرد و استحکام بسیار زیادی داشت، امیدواریم در ادامه همین اتفاق تکرار شود و جنبش حزب‌الله و مقاومت در سراسر سرزمین‌های اسلامی تقویت شود و ما شاهد باشیم که در آیندۀ نزدیک ساختار حکومت در رژیم صهیونیستی با بحران جدی مواجه شود که همین روزها شاهد مقدمات این بحران هستیم؛ امیدواریم که این بحران ادامه پیدا کند و تشدید شود و نهایتاً منجر به سقوط از و بین رفتن این دولت غاصب گردد.

آیت الله هادوی تهرانی در ارزیابی عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات وعده صادق ۲ در امتداد عملیات وعده صادق ۱ بود و این عملیات نشان داد که جوانان نخبه و متعهد ما می‌توانند از دانش و تعهد خودشان در راستای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقاومت استفاد کنند. البته قطعاً راهبردهای مقام معظم رهبری در این زمینه نقش اساسی داشته است.

وی در تحلیل خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری اظهار داشت: اقدام فوق‌العاده شجاعانه رهبر معظم انقلاب در حضور در نماز جمعه نصر و سخنان بسیار حکیمانه و دقیق ایشان، بسیاری از توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد و فضای جدیدی را برای مقاومت ایجاد نمود. الحمدلله در ادامه، اقداماتی که برخی از مسئولین جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و در لبنان و کشورهای دیگر حضور پیدا کردند، شجاعت خودشان را با حضور در لبنان نشان دادند و هم توانایی‌های دیپلماتیک خود در مذاکرات مختلف را آشکار ساختند. این اقدامات نشان داد که جنبه‌هایی از توانایی‌های مقاومت و انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: برای شکست مقاومت امیدهایی در دل دشمن ایجاد شده بود که به ناامیدی تبدیل شد. از طرف دیگر، احیاناً نگرانی‌هایی در جانب مقاومت پیدا شده بود که از بین رفت و امیدهای تازه‌ای در مقاومت آشکار شد. لذا امروزه می‌بینیم نیروهای قدرتمند حزب‌الله، مقاومت عراق و مقاومت یمن چگونه بهتر از گذشته نقش ایفا می‌کنند و امیدواریم با هماهنگی بیشتر و ساماندهی بهتر آن‌ها، شاهد آثار بیشتری در آینده باشیم.

وی درباره وظایف مسلمانان جهان در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان عنوان کرد: وقتی که سرزمین دارالاسلام مورد تهاجم واقع می‌شود، دفاع بر آحاد مسلمین واجب است. بنابر اصلطلاحات فقهی بر مسلمانان واجب فقهی است که هر کسی توانایی دارد به هر شکلی که می‌تواند اقدامی انجام دهد. البته اگر به مقدار کافی اقدام شد دیگران مسئولیتی نخواهند داشت.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه که سرزمین فلسطین و لبنان مورد تعرض واقع می‌شود، برای تمام آحاد مسلمین در سراسر کشورهای اسلامی واجب است تا به هر شکل ممکن برای حمایت از مظلومان و دفاع در برابر دشمن اقدام کنند. اگر احیانا برخی کشورهای مسلمان چنین کاری نمی‌کنند یا حتی با تأسف بسیار به دشمنان کمک می‌کنند قطعاً خلاف شرع و حرام مرتکب می‌شوند. در این دیدگاه، همه مذاهب اسلامی به نحوی با هم اشتراک نظر دارند و اختلاف نظری از این جهت بین مذاهب اسلامی نیست.

وی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ایران اسلامی با سربلندی در این صحنه نقش ایفا می‌کند و به وظیفه شرعی خود عمل می‌کند لذا کشورهای مسلمان دیگر باید پاسخگوی افکار عمومی جهان اسلام باشند که چرا به وظایف شرعی خودشان عمل نمی‌کنند؟

عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونی اشاره کرد و گفت: امیدواریم همه کشورهای اسلامی توجه پیدا کنند و به میدان مبارزه با دشمن وارد شوند که اگر جهان اسلام اتحاد پیدا کند به تعبیر حضرت امام «اگر مسلمین مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب می‌ریختند او را سیل می‌برد» و دولت غاصب از بین می‌رفت. اگر اتحاد بین برخی کشورهای بزرگ و توانمند اسلامی شکل می‌گرفت، قطعاً دولت غاصب اسرائیل نمی‌توانست بیش از چند صباحی باقی بماند.

وی در پایان عنوان کرد: متأسفانه دشمنان اسلام در صفوف مختلف کشورهای اسلامی به اشکال مختلف نفوذ کرده‌اند و مانع از اتحاد مسلمانان شده‌اند. امیدواریم در آینده نزدیک به کمک دیپلماسی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری، اتحاد مسلمین شکل بگیرد و شاهد آثار مثبت آن در جهان اسلام باشیم.

 

نظر دهید

شما به عنوان مهمان نظر ارسال میکنید.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
4-1=? کد امنیتی