درباره کتاب
نگرشی بر عنصر تبلیغ در پرتو نهضت امام حسین(ع) است.این نگاشته، از دو بخش تشکیل یافته است که در بخش نخست، مقالهای با عنوان خطابه و منبر جای داده شده است. در این قسمت ابتدا، به موضوعاتی نظیر فلسفه قیام امام حسین(ع)، فلسفه اقامه مجلس عزا، اهمیت عامل احساسات و عواطف در زنده ماندن یاد امام حسین(ع) و ضرورت اصلاح نحوه مرثیهخوانی و در ادامه موعظه، ارایه آگاهی دینی و تطبیق جریان عاشورا با حوادث سیاسی امروز و اخلاص، به عنوان مهمترین وظایف خطیب آمده است. در بخش دوم نیز، مقالهای با عنوان عنصر تبلیغ در نهضت عاشورا درج شده که در آن مباحث محوری زیر مطرحشده است: مفهوم و عناصر اصلی تبلیغ، شرایط موفقیت یک پیام و اوصاف مبلغان دینی از جمله: اعتقاد، بصیرت علمی، اخلاص، صبر، صفای باطن، دلسوز بودن نسبت به مردم، شجاعت، خداترسی و تلاش در جهت معرفی الگو و در انتها، تاکتیکهای ویژه تبلیغی در نهضت عاشورا.