اخبار مجمع

  • نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): شهید «یحیی سنوار» جان خود را در راه آزادی فلسطین فدا کرد

    نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): شهید «یحیی سنوار» جان خود را در راه آزادی فلسطین فدا کرد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با صدور پیامی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

    آیت‌الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» در این پیام آورده است: رژیم نامشروع صهیونیستی در اوج درماندگی خود دست به یک ترور ناجوانمردانه دیگر زد و راست‌قامتی از جبهه مقاومت اسلامی، شهید والامقام «یحیی سنوار » که خواب از چشمانشان ربوده بود را به شهادت رساند.

    در ادامه این پیام آمده است: شکست رژیم کودک کش صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی با ترور و جنایت ترمیم نخواهد شد و این باند تبهکار به زانو درآمده با ارتکاب این گونه اقدامات مذبوحانه، زمینه‌ مجازات سخت را برای خود فراهم می‌سازد و هرگز قادر نخواهد بود محاسبات مقاومت را دچار خطای راهبردی سازد.

    در بخش دیگری از این پیام آمده است: شهید سنوار عمر بابرکت خود را با شجاعت و عزمی راسخ و در کنار فرماندهان و مجاهدان بزرگی همچون مجاهد کبیر شهید سید حسن نصرالله و شهید اسماعیل هنیه در خط مقدم مبارزه با اشغالگران صهیونیسم و دفاع از آرمان قدس شریف حضور داشت و در نهایت ناجوانمردانه به دست صهیونیست‌های جنایتکار به شهادت رسید.

    در ادامه این پیام آمده است: شهادت آن شهید والامقام نه‌تنها هیچ خللی در راه آزادی فلسطین و قدس شریف ایجاد نمی‌کند بلکه باعث می‌شود جبهه مقاومت با عزمی راسخ‌تر، اراده‌ای قوی‌تر و انگیزه‌ای هر چه بیشتر در راه سرنگونی رژیم جعلی اسرائیل گام بردارد.

    در بخش این پیام آمده است: این شهادت‌ها نویدی به پایان زندگی نکبت‌بار مستکبران جهان به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی است؛ این رژیم جعلی بداند که این اقدام‌های ددمنشانه بی‌پاسخ نخواهد ماند و نیروهای مقاومت انتقام خون آن شهید والامقام و تمام شهیدانی که جان خود را در دفاع از آرمان‌های ملت قهرمان فلسطین و اسلام نثار کردند، خواهند گرفت

    در ادامه این پیام آمده است: اینجانب‌ ضمن عرض تسلیت و تعزیت به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شهادت‌ این مجاهد فی سبیل‌الله‌ را به ملت‌های شجاع و آزاده ایران و فلسطین، جنبش حماس ‌و به‌ ویژه به جوانان فداکار و سرافراز مبارز فلسطینی و نیز بـه‌ خاندان‌ مکرم‌ این شهید عزیز تسلیت‌ می‌گویم و سربلندی امت اسلامی و پیروزی مجاهدان‌ جبهه مقاومت را از خداوند متعال‌ مسئلت‌ دارم

    نایب رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با صدور پیامی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

  • عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): خون پاک شهید سنوار هزاران سنوار دیگر می‌آفریند

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع): خون پاک شهید سنوار هزاران سنوار دیگر می‌آفریند

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با صدور پیامی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید یحیی سنوار را تسلیت گفت.

    متن پیام علی اکبر ولایتی به این شرح است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیٰ نَحبَهُ وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَبدیلًا

    شهادت فرمانده شجاع و فداکار آقای یحیی ابراهیم حسن السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس که تا آخرین نفس شجاعانه در راه مبارزه با اشغالگران ایستادگی کرد و به مقام والای شهادت نائل گردید موجب تاثر و تاسف فراوان گردید.

    شهید یحیی سنوار از رهبران و فرماندهان برجسته حماس بود و شجاعانه تا آخرین لحظه در میدان نبرد جنگید و شهید شد.

    بی تردید با شهادت این مردان شجاع، مقاومت و مبارزه علیه این رژیم جعلی انگیزه بیشتری خواهد گرفت و راه آزادی تا پیروزی نهایی توسط غیور مردان مقاومت و فلسطین ادامه خواهد داشت.

    این یک محاسبه غلط است که رژیم صهیونیستی تصور می‌کند با ترور رهبران و فرماندهان مقاومت اسلامی، می‌تواند خود را از شرایط بسیار سخت و بحرانی و تهدیدهای موجودیتی که در آن گرفتار است نجات دهد ولی این حقیقت را نباید فراموش کنند که خون پاک شهید سنوار قطعا هزاران سنوار دیگر می‌آفریند و بی تردید مقاومت و مبارزه در برابر ظلم و جنایات صهیونیست‌ها را دو چندان می‌کند.

    دشمن جنایتکار و سفاک صهیونیستی و حامیان بین المللی آن، خصوصاً آمریکا بدانند که ترور این مجاهدان و فرماندهان بزرگ و ارزشمند مقاومت هیچ خللی در عزم آهنین، مقاومت اسلامی، حماس و جهاد اسلامی و سایر گروه های مقاومت در مبارزه با رژیم جنایتکار و تروریست صهیونیستی ایجاد نخواهد کرد.

    اینجانب شهادت این مجاهد آزاده، مومن و پرهیزکار را به آزادگان جهان، ملت مظلوم و مقاوم فلسطین و یاران ایشان تبریک و  تسلیت عرض می‌کنم و برای ملت مبارز فلسطین و مردم مظلوم غزه از خداوند متعال طلب نصرت، عزت و پیروزی خواستارم.

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با صدور پیامی شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس شهید یحیی سنوار را تسلیت گفت.

  • حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در گفت‎‌وگو با ابنا: بقای حزب‌الله لبنان مرهون شهادت سید حسن نصرالله است

    حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در گفت‎‌وگو با ابنا: بقای حزب‌الله لبنان مرهون شهادت سید حسن نصرالله است

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - صد و نود و چهارمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام روز پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات ساختمان این مجمع در شهر قم، برگزار شد.

    در حاشیه این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین «سید ابوالحسن نواب» دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به تاثیر شهادت بر روی امت اسلامی اظهار کرد: از شهادت امام حسین(ع) در سال ۶۱ هجری قمری تاکنون، شهادت بر روی ما تاثیر جز ایجاد استقامت و قدرت، برجای نگذاشته است. در روز عاشورا، اصحاب امام حسین(ع) فقط ۷۲ نفر بودند، اما امروز تعداد شیعیان به چقدر رسیده است؟ این تاثیر پیروزی امام حسین(ع) در روز عاشورا است. ظاهر قضیه این است که شهادت، خسارت می باشد، اما در واقع امر شهادت امام حسین(ع)، راز برکت و حیات و استقامت و پیروزی در جهان شیعی از زمان واقعه عاشورا تا زمان کنونی است.

    وی ادامه داد: در لبنان عزیز پس از شهادت شهید سید عباس موسوی، همه تصور می کردند که با شهادت این شهید، نقش مقاومت به پایان رسیده است، اما سید حسن نصرالله آمد و کار را در حزب الله شروع کرد و پیروزی ها آغاز شد. بعد از ۳۲ سال از شهادت سید عباس موسوی می بینیم که مقاومت اسلامی لبنان، شجره مبارکی شده است که هیچ شهادتی بر روی آن، تاثیر نمی گذارد، حتی اگر این شهادت، شهادت همه فرماندهانش باشد. ساختار و نظامی که سید حسن نصرالله در جنبش حزب الله لبنان به وجود آورد، راز حیات و برکت این جنبش است. ما تصور می کنیم که همه حزب الله شهید شده است، اما حزب الله زنده می باشد و ادامه مسیر می دهد. می بینیم که جنبش حزب الله لبنان بعد از شهادت سید حسن نصرالله هر روز پیروزتر از روز گذشته است، بعد از شهادت سید حسن نصرالله، این جنبش باقی است و حزب الله در وجود همه شیعیان جاری می باشد.

    دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: در روز شهادت سید هادی نصرالله فرزند شهید سید حسن نصرالله، همه به دبیرکل حزب الله لبنان می گفتند که همه ما هادی هستیم، امروز من می گویم که همه ما، حزب الله هستیم. جنبش حزب الله لبنان، موثر است و این جنبش در دنیا دارای تاثیرگذاری می باشد. اسلام محمدی حدوث و حسینی بقا است و بقای اسلام مرهون شهادت امام حسین(ع) است، بقای حزب الله لبنان هم مرهون شهادت سید حسن نصرالله است. این روند از صدر اسلام تا ظهور امام زمان(عج) استمرار دارد.

    دبیر شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: اسلام محمدی حدوث و حسینی بقا است و بقای اسلام مرهون شهادت امام حسین(ع) است، بقای حزب الله لبنان هم مرهون شهادت سید حسن نصرالله است.

  • بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس / شهید یحیی سنوار زیباترین نمونه های جهاد را رقم زد

    بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در پی شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس / شهید یحیی سنوار زیباترین نمونه های جهاد را رقم زد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - مجمع جهانی اهل بیت(ع) با صدور بیانیه ای، شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در درگیری با نظامیان رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه را تسلیت گفت.

    این مجمع در بیانیه خود تاکید کرد که شهید یحیی سنوار در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست، قافله ای که از شهدای صدر اسلام شروع می شود و در پایان به شهدای مقاومت اسلامی در همه میادین و در راس آنها سید شهدای مقاومت رهبر بی بدیل عربی علامه مجاهد سید حسن نصرالله، می رسد.

    متن ترجمه فارسی این بیانیه که به زبان عربی صادر شد، به شرح زیر است:

    بسم الله الرحمن الرحیم

    ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل‌ الله أمواتاً بل أحياءٌ عند ربهم يرزقون.

    صدق الله العلي العظیم

    مجمع جهانی اهل بیت(ع)، شهادت فرمانده میدانی برادر مقاوم یحیی سنوار را تسلیت می گوید. او در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست، قافله ای که از شهدای صدر اسلام شروع می شود و در پایان به شهدای مقاومت اسلامی در همه میادین و در راس آنها سید شهدای مقاومت رهبر بی بدیل عربی علامه مجاهد سید حسن نصرالله و شهدای جنبش حماس در طول تاریخ پر از فداکاری اش از جمله شیخ احمد یاسین و رنتیسی و العاروری و آخرین آنها سلف صالح مجاهد بزرگ ابوالعبد اسماعیل هنیه و دیگران و سایر شهدای محور مقاومت از جمله شقاقی و مغنیه و المهندس و همه شهدای مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان و عراق و یمن و سوریه و افغانستان و دیگر کشورها و در راس آنها فرمانده بزرگ جهانی شهید قدس سرلشکر قاسم سلیمانی می رسد. به همه آنها دیدار با پیامبران در اعلی علیین و همراهی با متقین در باغ ها و نهرهای بهشتی در جایگاه صدق نزد خداوند مالک مقتدر، گوارا باد.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) از دبیرکل و اعضای شورای عالی و همه کارمندان و اعضا و مبلغان و مرتبطان و فعالان در همه مساجد و مدارس و موسسات و مراکز در نقاط مختلف جهان این سعادت بزرگ را ابتدا به فرمانده شهید یحیی سنوار و خانواده اش که خانواده جهاد در راه خدا و قدس و مقاومت و خانواده فداکاری ها و شهادت و ایثار است و به جنبش پیروز مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) به اذن خداوند و به ملت سرافراز فلسطین و از جمله مردم با عزت و استوار غزه که کمر اشغاگران را شکستند و به گروه های مقاومت در نبرد تاریخی و سرنوشت سازشان علیه رژیم اشغالگر و ظالم و متجاوز و در ورای آن استکبار جهانی به رهبری ایالات متحده آمریکا و نیز به امت اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی امام خامنه ای، تبریک می گوید.

    از آزادگان و مدافعان حقوق بشر و آرمان های عادلانه در سراسر جهان و در راس آن قضیه فلسطین خواسته می شود که تا با تمام قوا در کنار ملت های فلسطین و لبنان بایستند و از آنها، حمایت کامل را داشته باشند و از جامعه بین المللی بخواهند که اشغالگری و جنایت و تجاوز به پایان برسد.

    از خداوند متعال مسئلت داریم که این فرمانده شهید را که در کنار آوارگان و مصیبت زدگان و مستضعفان ایستاد و میدان را ترک نکرد به همراه یارانش که همراهش بودند و هم رزمان شهیدش و نیز ده ها هزار نفر از شهدای قهرمان غزه را مورد رحمت واسعه و غفران و رضوان خود قرار بدهد و او را در بهشت برین با پیامبران الهی و اولیا و شهدا و صالحین محشور سازد و به بستگان و یارانش در مسیر جهاد در مقاومت و فلسطین و از جمله جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و همه جریان های مجاهد در فلسطین و منطقه، صبر جزیل و اجر جمیل و پایداری در مسیر تا تحقق پیروزی قاطع در برابر دشمنی که به همراه همه کفر و اهل آن، همه اسلام و اهل آن را هدف قرار می دهد، عطا کند.

    این آخرین جنایت دشمن نخواهد بود و نبرد به اذن خداوند، ادامه دارد و امت و مقاومت چشم به راه تحقق انتقام الهی و پیروزی کامل وعده داده شده و آزادسازی سرزمین مقدس فلسطین از رود تا دریا و اقامه نماز در الاقصی مبارک اولین قبله و سومین حرم شریف و به پایان رسیدن پروژه استعماری و اشغالگری صهیوآمریکایی و بنای تمدن اسلامی انسانی و دولت کریمه حضرت مهدی منتظر(عج) که اسلام و اهل آن را عزیز و کفر و اهل آن را به فضل و کرمش، خوار می کند، است، این وعده الهی می باشد. ولَا يُخلِفُ ٱللَّهُ وَعدَهُۥ وَلَٰكِنَّ أَكثَرَ ٱلنَّاسِ لَا يَعلَمُونَ

    وإنا لله وإنا إلیه راجعون

    مجمع جهانی اهل بیت(ع)

    ۱۴ ربیع الثانی ۱۴۴۶

    شایان ذکر است که خلیل الحیه معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس عصر امروز جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ اعلام کرد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی این جنبش مقاومت فلسطین در اقدام تروریستی دیروز پنجشنبه رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

    مجمع جهانی اهل بیت(ع) تاکید کرد که شهید یحیی سنوار در کنار برادران مجاهدش بعد از نبردی قهرمانانه که زیباترین نمونه های جهاد در راه خدا را رقم زد و به مقابله با تجاوز و اشغالگری و جنایت برخاست به قافله شهدا پیوست.

  • ویدیو | اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار شد

    ویدیو | اجلاس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت علیهم‌السلام برگزار شد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - صد و نود و چهارمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم‌السلام امروز پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ با حضور اعضای این شورا در شهر مقدس قم برگزار شد.

  • آیت‌الله هادوی تهرانی در گفت‎‌وگو با ابنا: شهادت سید حسن نصرالله، آغازی برای شکوفایی مقاومت است/ «جمعه نصر» توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد

    آیت‌الله هادوی تهرانی در گفت‎‌وگو با ابنا: شهادت سید حسن نصرالله، آغازی برای شکوفایی مقاومت است/ «جمعه نصر» توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - صد و نود و چهارمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام صبح امروز پنج شنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات ساختمان این مجمع در شهر قم، آغاز به کار کرد.

    در حاشیه این اجلاس آیت‌الله «مهدی هادوی تهرانی» عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار ابنا درباره آثار و پیامدهای شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: شهادت سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه، آغازی برای شکوفایی مقاومت بود و نه پایانی برای حزب‌الله. شهادت ایشان باعث شد که انگیزه نیروهای مقاومت تقویت شود و در نتیجه اقدامات آن‌ها نسبت به رژیم صهیونیستی بالا بگیرد؛ همچنین بسیاری از توهماتی که برای رهبران رژیم صهیونیستی پیش آمده بود، نقش بر آب شود.

    وی با بیان اینکه سید مقاومت ساختار مستحکمی در حزب‌الله ایجاد کرده است که با نبود او خللی در اقدامات، مقاومت و پایمردی این سازمان ایجاد نمی‌شود، گفت: حوادث اخیر نشان داد که بسیاری از ادعاهای رژیم صهیونیستی و توانایی‌هایی که از آن در مواجهه با مقاومت صحبت می‌کند، توخالی است و واقعیت خارجی ندارد. لذا نیروهای مقاومت در ایام اخیر توانستند ضربات مهلکی بر پیکر رژیم صهیونیستی وارد کنند، به گونه‌ای که تمام محاسبات آن‌ها را گرفتار اغتشاش جدّی کرد.

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: برخی از کشورهایی که قبل از طوفان الاقصی و حوادث اخیر، صحبت از عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونستی داشتند، سخن‌شان تغییر کرد و حتی برخی از آن‌ها تأکید می‌کنند که اولویت اول ما تشکیل حکومت فلسطینی است. این نشان می‌دهد که مقاومت توانسته است آثار مثبت خود را در جهان اسلام و بلکه در جغرافیای سیاسی جهان ایفا کند و این آثار در آینده بهتر از گذشته ادامه پیدا خواهد کرد.

    وی درباره ادامه مسیر مقاومت در لبنان گفت: همان‌طور که شهادت سید عباس موسوی در سال 71 شمسی باعث نشد که حزب الله از بین برود و آمدن سید حسن نصرالله به صحنه‌ی رهبری حزب‌الله باعث شد که این جنبش گسترش فراوانی کرد و استحکام بسیار زیادی داشت، امیدواریم در ادامه همین اتفاق تکرار شود و جنبش حزب‌الله و مقاومت در سراسر سرزمین‌های اسلامی تقویت شود و ما شاهد باشیم که در آیندۀ نزدیک ساختار حکومت در رژیم صهیونیستی با بحران جدی مواجه شود که همین روزها شاهد مقدمات این بحران هستیم؛ امیدواریم که این بحران ادامه پیدا کند و تشدید شود و نهایتاً منجر به سقوط از و بین رفتن این دولت غاصب گردد.

    آیت الله هادوی تهرانی در ارزیابی عملیات وعده صادق ۲ گفت: عملیات وعده صادق ۲ در امتداد عملیات وعده صادق ۱ بود و این عملیات نشان داد که جوانان نخبه و متعهد ما می‌توانند از دانش و تعهد خودشان در راستای صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و مقاومت استفاد کنند. البته قطعاً راهبردهای مقام معظم رهبری در این زمینه نقش اساسی داشته است.

    وی در تحلیل خطبه‌های نماز جمعه تهران به امامت مقام معظم رهبری اظهار داشت: اقدام فوق‌العاده شجاعانه رهبر معظم انقلاب در حضور در نماز جمعه نصر و سخنان بسیار حکیمانه و دقیق ایشان، بسیاری از توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد و فضای جدیدی را برای مقاومت ایجاد نمود. الحمدلله در ادامه، اقداماتی که برخی از مسئولین جمهوری اسلامی ایران انجام دادند و در لبنان و کشورهای دیگر حضور پیدا کردند، شجاعت خودشان را با حضور در لبنان نشان دادند و هم توانایی‌های دیپلماتیک خود در مذاکرات مختلف را آشکار ساختند. این اقدامات نشان داد که جنبه‌هایی از توانایی‌های مقاومت و انقلاب اسلامی بروز و ظهور پیدا می‌کند.

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) تأکید کرد: برای شکست مقاومت امیدهایی در دل دشمن ایجاد شده بود که به ناامیدی تبدیل شد. از طرف دیگر، احیاناً نگرانی‌هایی در جانب مقاومت پیدا شده بود که از بین رفت و امیدهای تازه‌ای در مقاومت آشکار شد. لذا امروزه می‌بینیم نیروهای قدرتمند حزب‌الله، مقاومت عراق و مقاومت یمن چگونه بهتر از گذشته نقش ایفا می‌کنند و امیدواریم با هماهنگی بیشتر و ساماندهی بهتر آن‌ها، شاهد آثار بیشتری در آینده باشیم.

    وی درباره وظایف مسلمانان جهان در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به غزه و لبنان عنوان کرد: وقتی که سرزمین دارالاسلام مورد تهاجم واقع می‌شود، دفاع بر آحاد مسلمین واجب است. بنابر اصلطلاحات فقهی بر مسلمانان واجب فقهی است که هر کسی توانایی دارد به هر شکلی که می‌تواند اقدامی انجام دهد. البته اگر به مقدار کافی اقدام شد دیگران مسئولیتی نخواهند داشت.

    استاد درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: امروزه که سرزمین فلسطین و لبنان مورد تعرض واقع می‌شود، برای تمام آحاد مسلمین در سراسر کشورهای اسلامی واجب است تا به هر شکل ممکن برای حمایت از مظلومان و دفاع در برابر دشمن اقدام کنند. اگر احیانا برخی کشورهای مسلمان چنین کاری نمی‌کنند یا حتی با تأسف بسیار به دشمنان کمک می‌کنند قطعاً خلاف شرع و حرام مرتکب می‌شوند. در این دیدگاه، همه مذاهب اسلامی به نحوی با هم اشتراک نظر دارند و اختلاف نظری از این جهت بین مذاهب اسلامی نیست.

    وی به مواضع جمهوری اسلامی ایران در برابر جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ایران اسلامی با سربلندی در این صحنه نقش ایفا می‌کند و به وظیفه شرعی خود عمل می‌کند لذا کشورهای مسلمان دیگر باید پاسخگوی افکار عمومی جهان اسلام باشند که چرا به وظایف شرعی خودشان عمل نمی‌کنند؟

    عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ضرورت اتحاد کشورهای اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونی اشاره کرد و گفت: امیدواریم همه کشورهای اسلامی توجه پیدا کنند و به میدان مبارزه با دشمن وارد شوند که اگر جهان اسلام اتحاد پیدا کند به تعبیر حضرت امام «اگر مسلمین مجتمع بودند و هر کدام یک سطل آب می‌ریختند او را سیل می‌برد» و دولت غاصب از بین می‌رفت. اگر اتحاد بین برخی کشورهای بزرگ و توانمند اسلامی شکل می‌گرفت، قطعاً دولت غاصب اسرائیل نمی‌توانست بیش از چند صباحی باقی بماند.

    وی در پایان عنوان کرد: متأسفانه دشمنان اسلام در صفوف مختلف کشورهای اسلامی به اشکال مختلف نفوذ کرده‌اند و مانع از اتحاد مسلمانان شده‌اند. امیدواریم در آینده نزدیک به کمک دیپلماسی قدرتمند جمهوری اسلامی ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری، اتحاد مسلمین شکل بگیرد و شاهد آثار مثبت آن در جهان اسلام باشیم.

     

    اقدام فوق‌العاده شجاعانه رهبر معظم انقلاب در حضور در نماز جمعه نصر و سخنان بسیار حکیمانه و دقیق ایشان، بسیاری از توطئه‌ها و تلاش‌های تبلیغاتی دشمن را نقش بر آب کرد و فضای جدیدی را برای مقاومت ایجاد نمود.

  • رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‎‌وگو با ابنا: شهید سید حسن نصرالله به تقریب بین مذاهب اسلامی کمک کرد

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‎‌وگو با ابنا: شهید سید حسن نصرالله به تقریب بین مذاهب اسلامی کمک کرد

    به گزارش پایگاه رسمی اطلاع رسانی مجمع جهانی اهل بیت(ع) - صد و نود و چهارمین اجلاس موسع شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام امروز پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۳ با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات ساختمان این مجمع در شهر قم، برگزار شد.

    در حاشیه این اجلاس حجت الاسلام و المسلمین «مهدی ایمان پور» رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ابنا با اشاره به ویژگی های شهید سید حسن نصرالله اظهار کرد: این شهید، شخصیت جامعی داشت، برخی از ابعاد شخصیتی این او روشن شده، ولی ابعاد بسیاری از شخصیت شهید سید حسن نصرالله، مغفول مانده است. یکی از برجسته ترین ویژگی های مکتب شهید سید حسن نصرالله، رویکرد تقریبی این شهید بود. شهید سید حسن نصرالله در طول سی و دو سالی که دبیرکلی حزب الله لبنان را عهده داشت، به تقریب بین ادیان و تقریب بین مذاهب اسلامی، کمک های شایسته ای کرد.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خاطرنشان کرد: شهید سید حسن نصرالله علاوه بر ویژگی های خاص و ممتازی داشت، یک رهبر جدی و صاحب نظر در علوم سیاسی بود. بسیاری از اعضای حزب الله لبنان یا شخصیت های مطرح دیگر در خاطرات شان نقل می کنند که برای مشورت در امور دولت داری و حکمرانی و امور سیاسی با شهید سید حسن نصرالله، مشورت می کردند، این علاوه بر جهات عرفانی و علمی بود که این شهید داشت. باید شخصیت جامع شهید سید حسن نصرالله شناخته شود، آن چیزی که از آن به عنوان مکتب سید حسن نصرالله یاد می شود.

    رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: شهید سید حسن نصرالله در طول سی و دو سالی که دبیرکلی حزب الله لبنان را عهده داشت، به تقریب بین ادیان و تقریب بین مذاهب اسلامی، کمک های شایسته ای کرد.

مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)

مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام)، به عنوان یک تشکل جهانی و غیردولتی، از طرف گروهی از نخبگان جهان اسلام تشکیل شده است. اهل‎بیت(علیهم‎السلام) به این دلیل بعنوان محور فعالیت انتخاب شده‎اند که در معارف اسلامی در کنار قرآن، محوری مقدس را که مورد پذیرش عامه مسلمین باشد، تشکیل می‎دهند.
مجمع جهانی اهل‎بیت(علیهم‎السلام) دارای اساسنامه‎ای مشتمل بر هشت فصل و سی و سه ماده است.

  • ایران - تهران - بلوارکشاورز - نبش خیابان قدس - پلاک 246
  • 88950827 (0098-21)
  • 88950882 (0098-21)

تماس با ما

موضوع
ایمیل
متن نامه
2+4=? کد امنیتی